12/31/15

Journey of 2015

BY humble.yat IN , 2 comments

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt.

Ending of 2015- Dalam bonet kereta saya ada kucing! Mendebarkan betul bila nak drive tapi ada bunyi kucing mengiau.Tapi tak tahu kucing tu kat mana.haha.Agaknya dia tumpang tidur sebab malam tadi hujan.Janji dia selamat.Alhamdulilah.

Alhamdulilah, banyak azam yang terlaksana.Antaranya, melakukan penjimatan kos dan janaan kewangan, menunaikan umrah bersama family. Itulah impian paling besar kami pernah laksanakan.

Kerja? Kita tak boleh memuaskan hati semua orang.Janji buat kerja kita baik baik dan Allah tahu sebagai kemampuan kita. Yang paling sedih, kawan sepejabat saya mengakhirkan perkhidmatannya pada tahun ini, buka firma guaman sendiri.Tahniah Irfan.Dah berjaya mencari "Magic" ye.

Alhamdulilah, adik saya Basirah telah selamat bertunang pada bulan Ogos, dengan Jihan dari Pontian, Johor.Tak sangka betul dia nak kahwin dah. Sampai tak sempat nak coretkan kat blog.

Perkahwinan anak sepupu, Mardhiah dan suaminya juga  telah selesai pada Oktober.

Adik ipar saya juga dah selamat bersalin anak kedua , Uwais Abdul Azim pada 3/7/2015. Tak dapat nak potong dah queue dah.insya Allah,segala rezeki semuanya datang dari Allah.

Renovation rumah mak
Guna duit bonus hari raya, upgrade car porch rumah mak.Tiada lagi taman mini dia sebab dia pun tak larat nak menebas rumput.Dan kami pun takde masa nak menebas rumput huhu.

Loteng Rumah
Target loteng rumah pun dah tercapai.Alhamdulilah!


Cerita Duka 2015

Tetapi dalam suka ada juga dukanya.Ayah mertua diserang strok pada 1 Muharam.Alhamdulialh setakat ini perkembangan makin baik.Sudah mula jalan bertongkat.


20.11.2015- operation slip disc

Suami saya kena operation for slip disc pada 20.11.2015. Katanya, dia dah tak dapat lagi jadi "Superman" saya sebab tak boleh buat aktiviti yang berat-berat.Huhu.Kebetulan pada tarikh tu merupakan tarikh kami kehilangan arwah abah kami.

Kemudian kami dikejutkan dengan berita jiran saya, Pak cik Suhaimi meninggal .Saya terima berita di pejabat.Masuk bilik air, menangis habis-habis.Sebab sebaik sahaja arwah abah meninggal, dia pesan pada saya "Kakak kena belajar sampai habis dulu, jangan fikir pasal kahwin lagi yek".Maknanya pelajaran kami begitu penting pada matanya.Dia juga banyak menolong kami selepas pemergian arwah abah.

Bulan puasa hari tu, saya menerima berita tentang pemergian sahabat baik saya, Mieza yang meninggalkan seorang anak 4 tahun.Sakit dalam perut yang tidak dapat dikesan.Memang satu tamparan buat saya, memikirkan dia sudah selamt bertemu Allah. giliran kita pula bagaimana?

Al fatihah  untuk mereka yang telah pergi.Semoga mereka digolongkan di dalam golongan yang beriman.

Insya Allah tahun hadapan.Semoga semuanya bermula dengan baik.Be nice to me 2016!


Eh Zauj ada bagi diari eksekutif 2016 kat saya semalam.wah terima kasih, Terharu tau! sebab buka buka je diari tu ada "love" .:-) Itupun sebab Aina yang perasan.


2 inspirasi naluri :-):

santo said...

Salam kak.sy blogwalking malam2 ni search pasal loteng.tersinggah pulak ke sini.huhu.nak jugak tanye sikit pasal loteng umah akak.saiz nye ngn harganye.sbb sy pun rumah di kuantan jugak.kalau kene harga,maybe nak jugak contact man jaya tu.nk nego2.

humble.yat said...

wslm..
saya xingat saiznya, tapi bilik tenagh yang ada siling tinggi.
Alhamdulilah, sanag sanagt reasonable.Biasa market loteng di Kuantan guna (besi) lebih kurang RM3,000-3500.00 dan bergantung kepada keluasan.