5/3/16

Breastfeeding: Breast Pump Yang Mana Satu Yek?

BY humble.yat IN 1 comment

Assalamualaikum wbt
Bismillahirahmanirahim

Masa Aina dulu, saya guna Medela Harmony, beli dari Shakina Farhan. Alhamdulilah, memang sangat-sangat berjasa , dari titisan colustrum, selepas operation, dan sepanjang di hospital semasa Aina prolonged jaundis, simpan stok untuk Aina waktu malam, jika saya tak larat nak direct breasfeed, ketika saya mengurut dalam waktu berpantang, ketika bekerja, sangat-sangat comfortable!


Tapi sekarang ni saya tengah survey pam elektrik/rechargeable double pump sebab keadaan kerja saya yang sangat sibuk, tak macam dulu lagi,sekejap hilang lebih kurang setengah jam hehe.Alhamdulilah, zauj sangat bagi sokongan untuk menyusukan Aina sehingga dua tahun.dah tiga tahun lebih baru boleh weaning off huhu.

Setakat ni , sepupu saya ada rekemen Tiny Touch , Halfrod, Lacta, Malish sebab tengah promosi di butiknya , "Butik Tateh". Dan mestilah saya cari review untuk ketiga tiga produk ni.Katanya sebab corongnya dari silikon, jadi lebih selesa untuk semua ibu dan yang paling penting rechargeable and double pump.Spare part ada dijual dibutiknya, ha, lagi satu tempat servis pam dan waranti, mesti kena cek dulu kan?




Bagi saya , breast pump Promo di Tateh memang berbaloi selepas di tolak tambah dengan promo breastpump shop lain..Siap ada free gift lagi.


Lacte yang selalu mendapat pujian ibu ibu menyusu. Cooler bag dan ice pack yang menarik

Malish pun macam tu juga kan.menjadi pilihan.Review di blog banyak juga



Puas juga saya mencari review Tiny Touch, sebab produk baru lagi kan? Akhirnya jumpa di Page FB "Tiny Touch".Alhamdulilah, Tiny Touch antara top three selepas Medela dan Spectra. Kira ok la kan.Saya nak memburu Tiny Touch la lepas ni.Hehe.Harap harap sempat lagi.Medela Harmony tu takkan dilupakan lagi, sebab masih sangat elok tau. Insya Allah akan cari dengan harga yang berbaloi.Doakan saya k.Kalau nak cari pun spare part yang membran sahaja kot.


Antara review pengguna Tiny Touch..Screenshot dari page FB Tiny Touch yang menajdi sebab saya memilih Tiny Touch. Untuk rujukan saya nanti.Mungkin buat pembaca blog juga.
























Tunggu saya tau Tiny Touch, Semoga pembelian berbaloi dengan penyusuan adik Aina nanti.Semoga Allah mempermudahkan.Amin.

1 inspirasi naluri :-):

kalam daie said...

salam.. saya terbaca review tentang tiny touch pump ni.. dari sisi penulis sendiri macam mana? ada tambahan review tak? huhu

saya in sya Allah akan jadi first time mommy.. harap dapat berkongsi idea.
terima kasih :)